Academic Writing

Essays:

“‘For who can think Submission?’ Miltonian Rebel Angels, Translation as a Tool of Political Control and the Linguistic Turn as Linguistic (R)evolution in China Miéville’s Embassytown” in Vector #290, December 2019.

“‘Light Transforms All Things’: The Superposed Mundane-Sublime in M. John Harrison and Andrei Tarkovsky” in M. John Harrison: Critical Essays, edited by Rhys Williams and Mark Bould, Gylphi, March 2019.

“Superhero_ines: Rebooted Comics and Trans* Identity” in Vector, Torque Control, September 2017.

“Quantum Fiction! – M. John Harrison’s Empty Space Trilogy and Weird Theory” in Textual Practice, August 2017.

“Deep State and the Future of Theatre” in Alluvium Journal, May 2017.

“Queerversity: Desire and Sexuality in China Miéville’s Fiction” in Alluvium Journal, October 2015.

“Living Algorithms: The Move towards Anti-Anthropocentrism in Gareth L. Powell’s The Recollection, Adam Roberts’ Stone, and M. John Harrison’s Empty Space Trilogy” on Infinite Earths, December 2013.

“Sticks & Stones. Sprache als Form der Gewalt” in Ultima Ratio? Räume und Zeiten der Gewalt, edited by Gerhard Scholz & Veronika Schuchter, Königshausen & Neumann, November 2013.

“Finnegans Wake: ‘The Ant and the Grasshopper’. A (Divine) Journey into Day (and Out of Time)”, a guest blog of sorts, September 2013.

“Sympathy for the Shoggoth: China Miéville’s Revolution of the Weird Tale” on Infinite Earths, July 2013.

“Identity and Consciousness in Dial H” in Alluvium Journal, May 2013.

My book:

In 2012, my master’s thesis was published in print and ebook format. (It feels amazing. And the cover turned out beautifully!) So far it’s only available in German, though.

Thanateros: (De)Konstruktion von männlichen Heldenbildern im Mainstream-Film

Klappentext:
Das vorliegende Buch befasst sich mit Genderkonstruktion v.a. in Hollywood-Filmen und deren Romanvorlagen als Beispiel dafür, wie Wahrnehmung durch gesellschaftliche Diskurse gesteuert und manipuliert werden kann, sowie der Entwicklung einer kulturellen Praxis zur Ermöglichung eines Ausbruchs aus dem hegemonialen Diskurs. Filmsemiotische Analysen von Tommy (Russell 1975) und Fight Club (Fincher 1999) illustrieren den angestrebten Paradigmenwechsel im Kino der Jahrtausendwende, an dem die post-68er Generation noch scheiterte, und die sich dadurch eröffnende Möglichkeit für ein breiteres Spektrum von Genderpositionen.

Thanateros (my book)

…mein Buch auf amazon.de – und auf morebooks.de

FREE EBOOK (pdf format)

Leave a comment